Fogyás kuala lumpurban

Hónap: 2019 június

Kategória: IndonéziaÖsszegzés Címkék: Indonézia Hozzászólás Az édes semmittevés Ez a bejegyzésem kicsit más lesz, mint az eddig megszokottak.

fogyás kuala lumpurban

Általában részletesen beszámolok a napjaimról, de ahogy korábban említettem, kicsit elfáradtam, így a napjaim többsége pihenéssel, filmek és sorozatok pótlásával telt, ami nem túl izgalmas, így inkább az érdekesebb részekre koncentrálok, illetve adok egy általános leírást Bali szigetéről. Kezdjük talán az utóbbival. Bali egy érdekes és nyüzsgő hely, ahol jellegzetes templomokat, kellemes, homokos tengerpartokat és olykor hatalmas hullámokat találhat az ember pont ezért a szörfösök kedvelt helye.

Jómagam négy hetet töltöttem el ott, ami alatt sok mindent láttam, jókat pihentem és sokat motoroztam. A tények Népesség: 4. A Kis-Szunda-szigetek legnyugatibb tagja, Fogyás kuala lumpurban keletre, Lomboktól nyugatra fekszik. Indonézia tartományának egyike, a tartományi főváros, Denpasara déli részén található.

A sziget ad nagyrészt otthont Indonézia hindukisebbségének.

A szállás tökéletesen megfelelt az igényeinknek ár arány értékben. Norbert Magyarország 1. I really like the nasi lemak coconut rice and their english breakfast set. The room is really big.

Az ország legnépszerűbb idegenforgalmi célpontja, híres a magas fokon űzött művészetekről, beleértve a táncot, szobrászatot, festészetet, bőr- és fémművességet, valamint a zenét. Bali 3,2 kilométerre keletre helyezkedik el Jáva szigetétől, és mintegy 8 fokkal délebbre az egyenlítőtől.

Kelet—nyugati irányban a sziget kiterjedése km, észak-déli irányban kilométer, területe km². Legmagasabb pontja a méter magas Gunung Agung nevű aktív vulkán, mely több mint 50 év szunnyadás után ben tört ki ismét. A sziget középső és keleti részét hegyek alkotják, melynek a Gunung Agung a legkeletibb tagja. Az m magas Gunung Batur szintén aktív. Forrás: Wiki Közlekedés: Bali szigete kicsit nagyobb, mint ahogy gondolná az ember a térkép alapján, de nem a nagy távolságok, hanem a rettentően túlterhelt úthálózat miatt.

Autóval nagyon lassú közlekedni, motorral valamivel gyorsabban halad az ember, de még mindig jóval lassabban, mint ahogy azt várná az ember.

Egyébként helyi tömegközlekedés nincs, így mindenki, aki mozogni szeretne az a bérelt motorjára, vagy motoros taxival teheti meg Grab vagy Gojek alkalmazás használata ajánlott. Igaz, a forgalom kicsit őrült, ezért fogyás kuala lumpurban motorosoknak nem ajánlom, valamint a rendőrök is szigorúan veszik a munkájukat fogyás kuala lumpurban keményen büntetnek jogosítvány hiányában mondhatni vadásznak a turistákra.

A motor bérlése egyébként 80 rúpia körül mozog Ftviszont a motoros taxi olyan olcsó, hogy lehet, hogy érdemesebb azt választani, aki csak pár helyre akar eljutni.

Szabad helyek

Balin a Denpasar névre hallgató nemzetközi repülőtér fogadja az utasokat, ami kevésbé van felkészülve az utasok fogadására, mint amennyire az elvárható lenne. A turisták által frekventált helyeken elsősorban Kuta és főbb látványosságoknál magasabb árakat találhatunk, míg a kieső helyeken igen baráti árcédulákkal szemezhetünk.

Pont ezért én inkább North Kutában laktam, ahol csak elvétve lehetett látni fotózó turistákat, és minden fogyás kuala lumpurban volt, igaz senki nem beszélt angolul, így néha nehéz volt megértetnem magam velük. Mindenesetre egy tányér étel egy innivalóval 20 rúpia körül indult Ft egy hajvágás szintén 20 rúpia. A boltokban rendes árakat találunk, igaz az alkohol igen drága, egy sör 30egy üveg bor rúpiáról indulilletve Ft. Némely strandra és a legtöbb templomba és turistalátványossághoz is belépőt kell fizetnünk.

Még azt sem tudtam sajnálatos módon, hogy KL Malajzia fővárosa. Mindig nyitott voltam más kultúrákra, de valahogy a földrajzi tudásom a Balkánon és a "sztánokon" nem terjedt túl. Pedig kiskoromban még együtt néztem nagymamámmal a Sandokantmint sokan mások, és a mai napig tudom fejből a Neoton Família dalát is. Elkerültem tehát KL-be.

Időjárás: Alapvetően egész évben népszerű a sziget, hiszen mindig meleg van, de van esős és száraz évszak. Az esős időszak november és március között van, míg március és október között szárazabb az időjárás.

A szállásadó

A hőmérséklet szinte minden nap eléri a 30 fokot. Én májusban voltam ott, akkor minden reggel felhős, már-már borús volt az idő néha esett isde délutánra általában pokolian meleg volt a napon. Igaz, továbbra is felhős maradt az ég, ami néha megszakította a szikrázó napsütést. A fogyás szülés közben Nem mondhatnám, hogy csúnyák a tengerpartok Balin, de láttam már sokkal szebb strandokat is Dél-Kelet-Ázsiában.

fogyás kuala lumpurban

Ráadásul a hullámok igen nagyok tudnak lenni néha, ezért gyakran kerül ki a piros zászló a partra, azaz tilos a fürdőzés. Igaz, pont emiatt rengeteg Fogyás új menedék szörfös a szigeten, akik pont ezt élvezik.

Természetesen homokos szakaszokról beszélünk, amelyek igen gyorsan mélyülnek és a víz pont emiatt kicsit hűvös, de azért kellemes.

Szinte mindenhol bérelhetünk napágyakat általában 50 rúpia Ft egy pár. Ételt és italt is vásárolhatunk, igaz, dupla áron. A sziget felfedezése Én három túrát tettem motoron a szigeten. Első körben a sziget déli részét fedeztem fel, második alakalommal csak két templom fért bele az időbe, mg harmadik alkalommal kicsit északabbra tettem felfedezőutat.

fogyás kuala lumpurban

Csak pár órát töltöttem itt, amikor megérkeztem a hatalmas hullámok miatt nem tudtam bemenni a vízbe, ezért megreggeliztem, és mire végeztem már a hullámoknak se híre se hamva nem volt, kellemesen lehetett fürdőzni.

Engem kicsit Anglia tengerpartjára emlékeztetett, igaz a hőmérséklet jóval magasabb volt. Lépten-nyomon majmokkal is találkozhat az ember az erdei ösvényen, akik szeretnek lopni, úgyhogy csak óvatosan. Épp apály volt, így a parttól 50 méterre egy hosszúkás homokhát törte meg a hullámokat, amelyen belül teljesen sima volt a víz felszíne.

Új netes kihívás terjed

Igen szép naplementében volt részem. Tanah Lot Tempom: Belépő: 60 rúpia Ft Egy csodálatos, közvetlenül a part mellett lévő szigetre épült templom, ahová át lehet menni egy gázlón keresztül. A szigeten egy fogyás kuala lumpurban vizű forrásban lehet megmosdani némi adományért cserébe.

fogyás kuala lumpurban

Csodálatos panoráma és épületek találhatóak ott, én jól éreztem magam egy pár óráig. Taman Ayun Templom Belépő: rúpia Ft Szintén egy igen kellemes kis templom, amelynek csodálatosan rendben tartott parkjában kellemesen pihenhet az ember a füvön, a körülöttünk magasodó fák árnyékában. Mindenképp megér egy látogatást, ráadásul a parkolásért sem fizettem. Alas Kedaton egy erdő, tele majmokkal Belépő: 30 rúpia Ft Egy aprócska kis erdő egy templommal, ahol a majmok átvették az uralmat.

Már hozzászoktak az emberekhez, ezért nem félnek, ellenben igen szemtelenek tudnak lenni.

Tessék lefogyni! A kövér rendőr a hivatali ranglétrán sem juthat feljebb Ha viszont egy rendőr centiméteres testmagasággal kiló, azt kiröhögik. És nem csak az bolti szarka, akit esetleg el kellene kapnia, hanem mindenki, aki látja, hogy szétreped rajta az egyenruha. A parancsokság felmérése szerint a ezer malajziai rendőr közül 11 ezren kórosan elhízottak, és további 20 százalék túlsúlyos.

Természetesen semmi bajom nem lett, Thaiföldön már találkoztam elég ilyen állatkával, hogy ne féljek tőlük.

Nem nagy a hely, de a mellette elfekvő piacon sokat lehet nézelődni. Ubud egyébként önmagában is egy célpont, hiszen kicsit nyugisabb, mint a turisták által frekventált Kuta. Itt is van egy majmos erdő, de azt kihagytam. Tegalalang Rizs Terasz A belépő és a parkolás is ingyenes, ha a jó ajtón megyünk be. Ha egy rossz bejáratot választunk, akkor 10 a beugró Ft. A kijelölt ösvényen számtalan adománygyűjtő doboz van, amely mellett mindig áll egy őr, aki kéreget a hely fenntartásáért, de a második után meguntam az adakozást, mert már pofátlannak éreztem, hogy méterenként kéregetnek.

Egyébként maga a hely igen érdekes, sőt, kellemes hangulata van. Sok bár és étterem várja a vendégeket odabent, persze az árak megint igen magasról indulnak. Amikor én voltam ott kicsit hűvös volt, így inkább csak nézelődtem a fürdés helyett.

Persze sokan voltak akik megmártóztak, de én erre egyáltalán nem készültem váltóruha meg ilyesmiígy csak a partvonalról bámészkodtam. Kicsit bosszantó volt, hogy a kijárat belevezetett egy piacba, amelyből csak úgy lehetett kijutni, ha végigmegyünk minden soron, ezen kicsit felbosszantottam fogyás kuala lumpurban, mivel 15 perc felesleges séta volt a pofátlan árusok között.

Túlzottan nem igyekeztem, hogy minden zugát felfedezzem a szigetnek, mivel tervezem, hogy visszatérek. A teljesség igénye nélkül ami kimaradt: Mt. Batúr m magas vulkána sziget északi része, valamint Lombok és Penida szigetei. Ezeket a második körben készülök meghódítani.

Tápanyagéhség: mi a fogyás kulcsa?

Összességében kellemesen töltöttem az időt Balin, bár, ha jobban belegondolok, kicsit lelkesedés az élet fogyás eredményeiért vannak ott az emberek, amit annyira nem kedvelek.

A forgalom is őrült egy picit, de én hamar hozzá szoktam. A tengerpartok tiszták és rendezettek, de a legtöbbször fizetősek. Igaz, én egy picit szebb strandokat képzeltem, így kicsit csalódtam, amikor először megláttam őket, de végül megbarátkoztam velük. Az emberek általában kedvesek és segítőkészek, a közbiztonságot pedig igen jónak láttam.